BSK-rennet arrangeres lørdag 1. februar i Granåsen med første start kl 11:00. Rennet arrangeres i fri teknikk, og det er normaldistanse. Arrangementet er fluorfritt for alle klasser.
Alle løpere fra og med 13 år går med Emit tidtakerbrikke (emiTag), det vil si at løpere i klassene 8-12 år går uten brikke.
Linker:
Påmelding
Påmelding gjøres via min idrett. Påmeldingsfrist er 29. januar kl 23:59. Etteranmelding kan gjøres på rennkontoret renndagen 1. februar frem til kl 10:30, så fremt det er ledige startnummer. Rennkontoret åpner 09:30. Før det kan etteranmelding gjøres på e-post til byaasenskiklub@gmail.com. Det er dobbel startavgift ved etteranmelding.
Henvendelser ang påmelding kan rettes til byaasenskiklub@gmail.com (mobil: 95745855).
Startnummer og tidtakerbrikke
Startnummer hentes av hver enkelt deltager på/utenfor rennkontoret fra kl. 09:30. Det vil bli utført brikkesjekk samtidig med at startnummeret hentes.
Det vil bli brukt Emit tidtakerbrikker i klassene 13 år og oppover. Det er ingen lånebrikker ved start og starttiden endres ikke som følge av manglende brikke. Lånebrikke må derfor ordnes i god tid før oppsatt start-tid.
Startavgift er kr 130 for aldersbestemte klasser, junior kr 150, senior kr 170. Leie av brikke kr 50. Leiebrikker utdeles i sekretariatet når startnummer hentes. Leiebrikke som ikke blir innlevert etter rennet faktureres med kr 700. Mistet startnummer faktureres med kr 200.
Faktura for startkontingent og brikkeleie blir ettersendt lagsvis.
Skilisens
Alle som deltar i skirenn og har fylt 13 år må ha skilisens (rennregl. pkt. 203.3). Engangslisens kan løses på renndagen ved å betale engangslisens via Min Ski app, dersom løperen ikke har årslisens.
Startlister, resultatlister og tidsplan
Første start er kl 11:00 og vi starter med de yngste klassene. Start- og resultatlister publiseres i linkene øverst i denne saken.
Fellesstart
I junior og seniorklassene gjennomføres som fellesstart. Det er i alt 4 startgrupper: K 17 til senior, M19/20 og senior, M 18, M 17. Løperne slippes inn noen få minutter før start og velger da startspor selv. Det er løpernes eget ansvar å starte i rett gruppe og til rett tid. Starten filmes for å verifisere at løpere starter i riktig gruppe.
Premieutdeling
Premieutdeling blir i hoppbygget på den andre siden av hoppbakken - se eget arenakart. Her vil det også være kafé. Premieutdelingen vil være fortløpende ca 30 min etter siste løper i aktuell klasse er i mål. Tidspunkt for premieutdeling publiseres i her. Det er full premiering i alle aldersbestemte klasser.
Klasser og løypelengder
G8, G9, G10, J8, J9, J10 G11, G12, J11, J12 G13, G14, J13, J14 G15, G16, J15, J16 K17, K18, K19-20, KSen. M17, M18, M19-20, MSen | 1 km (1 x 1 km) 2 km (1 x 2,5 km) 3 km (1 x 3,3 km) 5 km (2 x 2,5 km) Fellesstart 5 km (2 x 2,5 km) Fellesstart 10 km (3 x 3,3 km) |
Løypekart
Se vedlegg under.
Arenakart
Se vedlegg under.
Parkering
Parkering er på store parkeringsplass i Granåsen. Det vil være parkeringsavgift (50 kr) som vanlig på denne parkeringen. Beregn god nok tid, siden det er 500m å gå til arena. Det vil ikke bli anledning til å parkere utenfor treningssenteret.
Kafé
Det vil være kiosksalg på arena og i hoppbygget hvor også premieutdelingen foregår. Betaling med kontant eller Vipps.
Kontaktpersoner
Etteranmelding: byaasenskiklub@gmail.com
Rennkontor: tina.s.wik@ntnu.no
Rennleder: ola.rygg@xl-bygg.no