Hilsen til BSK venner

Publisert av Vera Kvam den 02.01.21.

Kjære alle skivenner

Først og fremst godt nytt år og lykke til med alle treningsforberedelser og forestående konkurranser. I disse koronatider vil vi nok oppleve skirenn og treninger gjennomført på annet vis enn det vi er vant til tradisjonelt. Vi tar utfordringen sammen.

Over helgen starter vel treningene opp igjen, enten i Granåsen eller oppe i lysløypa ved Henriksåsen. Det er smått med snø og begrenset frihet til å gå på ski der man vil. Det vil også være mye folk samlet i de løypene vi har tilgjengelig inntil vi har noen snøfall som skaper flere muligheter for oss. I situasjonen som vi har må vi alle ta hensyn og være gode ambassadører for ski-idretten og klubben vår. Vi stiller på trening i BSK-farger som representanter for klubben og det er viktig å utvise god løypekultur og alltid ha et smil på lur og en hyggelig kommentar. La oss bli positivt lagt merke til.

Når det gjelder korona så forholder vi oss til de tiltak og anbefalinger som Norges Skiforbund og Idrettskretsen gir. BSK har også en egen veileder. Og alle anbefalinger formidles til utvalgene våre.

Vi har kommet oss godt gjennom 2020, tross alle hindringer som har dukket opp – eksempelvis arbeidene i og rundt BSK-Hytta. Det blir sikkert utfordringer i året som vi akkurat har gått inn i også, men sammen skal vi få det beste ut av dette året også. Og Hytta håper vi er klar til bruk i løpet av januar/februar i ny og forbedret tilstand.

Som sedvanlig vil det være behov for innsats fra klubbens medlemmer til dugnad ved egne arrangement i år som tidligere år, kan hende litt annerledes arrangement i 2021, det får tiden vise.

Og til de av dere som ikke har fått kjøpt seg BSK-lue ennå, vi har fortsatt ca. 40 luer som venter på nye eiere.

Styreleder Byaasen Skiklub