VM-gull til BSK-løper Espen Bjørnstad

Publisert av Guro Hildegard Kulset Merakerås den 02.03.19. Oppdatert 18.02.24.

Vel er vi en klubb som er opptatt av bredde, men når breddesatsingen fører noen av våre utøvere helt til topps, da jubler vi! Det er derfor en stor dag for klubben når vår egen Espen Bjørnstad, som har vært BSK-er helt siden han startet på skileik i første klasse, får gullmedaljen rundt halsen under et VM. La oss håpe at det inspirerer til økt rekruttering til klubbens hopp- og kombinertavdeling!

Vi kan i samme åndedrag nevne at flere av våre utøvere har vist toppresultater i år, både her hjemme og på den andre siden av dammen, der Kornelius Sørum Grøv har herjet i sporet mens han har bodd i New Mexico på skistipend et år. Her kan dere lese litt om hans imponerende prestasjoner.

I helga er det ikke bare VM, men også HL (stammespråk for hovedlandsrenn, altså et slags NM for 15 og 16-åringer), hvor klubben plukket med seg medaljer, slik vi også gjorde i Midt-Norsk mesterskap tidligere i vinter. Vår midt-norske mester Casper Kvam Grindhagen bidrar jevnt og trutt til at klubbnavnet står øverst på resultatlister, og den sterke 15-åringen har følge av flere klubbvenner med gode resultater. Det gror godt blant de unge, og jammen holder noen voksne klubbfanen høyt også, vi nevner denne gang særlig knallspreke Anne Nevin som gikk Marka Rundt raskere enn noen annen kvinne nå i februar.

Mer om dette når sesongen er over. I dag jubler vi for VM-gull! Gratulerer til Espen og og alle som har bidratt til hans skiglede på veien til verdenstoppen!!

Foto: Geir Bjørnstad.