Hvem: Barn på 1.-3. trinn.  Barnehagebarn er velkomne dersom en foresatt er tilstede under treningene.

Når: Vi har treninger tirsdager og torsdager kl 18:00-19:00. Man kan velge om man vil gå den ene eller begge dagene. Det er ingen trening i skolens ferier. Sesongen varer fra høstferien og fortsetter til påske.

Påmelding: Påmelding til Skileik gjøres via lenken under. Dette gjelder kun for nye barn. Barn som var med på skileik forrige sesong skal allerede være registrert.

Aktivitetsavgift: 300 kr  for en skileiksesong. 100 kr i søskenrabatt fra barn nr to.

I tillegg til aktivitetsavgift må man betale medlemskontingent til hovedklubben. Dette blir sendt ut som en separat faktura.

Klubbkontingent: 100 kr per medlem.

Utstyr:

Barn på skileik trenger ikke spesialutstyr. Når vi leker, kan skiene dessuten få røff behandling, så bruk utstyr som tåler dette.
Smørefritt eller ikke? Smørefri ski (av den tradisjonelle typen) kan brukes til de yngste, men har betydelig dårligere glid, så etterhvert må vi over på smøreski eller såkalte skinski.
Ett eller to par ski? Utøveren trenger ikke ett par til skøyting og ett til klassisk, men et tips for foreldre som ikke vil ta smurning av og på så ofte, er å la fravokste ski bli skøyteski - som alltid kan være fri for smurning. Disse kan nemlig gjerne være litt kortere.
Ett eller to par staver? Skileikere greier seg med ett par, men om du vil, kan du skaffe ett par som går til armhulen og ett som når opp til skulderen. Det er lettere å skøyte med lange staver - og etter hvert vokser jo barnet inn i disse stavene til klassisk bruk også.
Ett eller to par sko? Vi anbefaler absolutt ett par sko på dette nivået. Spesialsko for skøyting har ingen skileikere bruk for. Kombisko eller klassisksko er bra.
Treningstøy: Noen barn synes det er stas å ha BSKs overtrekksdress, men dette er selvsagt ikke nødvendig. Disse bestilles på høsten - beskjed blir gitt.
Husk ullsokker i skoene, buff, lue og hansker. Ullundertøy under lett, vindtett treningstøy pleier å være en god plan.